Spectaculoasă revenire a Dumagas Transport SA după pierderea de 4,5 milioane euro de anul trecut (la o cifră de afaceri de 42 milioane de euro): va încheia anul 2015 cu o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro și un ușor profit, adică cea mai bună performanță din ultimii 10 ani. 

Dumagas-550x365

În acest moment, liniile principale de business ale companiei generează un profit operațional între 8 și 20%.

Contribuţia principală o are divizia de transport specializat cu cisterne și transportoare, urmată de transportul internațional de mărfuri la prelată.

Flotă reînnoită

Investiția majoră a ultimelor 12-14 luni s-a concentrat pe reînnoirea flotei Dumagas cu 121 capete tractor MAN şi RENAULT, 105 semiremorci prelată, 16 cisterne alimentare, 15 dube dublă-temperatură și 4 camioane de distribuție secundară cu dublă temperatură.

“Anul 2015 a fost unul al consolidării operațiunilor de transport comunitar, unde am obținut un număr de parteneriate importante, în special în industria auto, care ne-au ajutat să stabilizăm compania și să menținem trendul de însănătoșire”, a declarat Mircea Vlah, directorul general al Dumagas.

Motoarele de creștere în 2015 și investițiile pentru 2016

Rezultatele obținute s-au datorat investițiilor în flotă cu efect asupra costurilor de întreținere și menținerea unui regim normal de exploatare al camioanelor, monitorizării stricte a performanțelor per camion, planificării și controlului operațiunilor – care au adus un plus de 2-3% în profitul operațional per total flotă.

De asemenea, “disciplina, buna organizare operațională și pregătirea profesională a șoferilor au contribuit la îmbunătățirea parametrilor de consum și exploatare a camionului și au stopat pierderile generate de deteriorarea mărfurilor sau neglijenței în operare”.

Clienții noi și renegocierea contractelor cu cei existenți au constituit un alt generator de creștere pentru Dumagas.

“Anul viitor va marca trecerea într-o etapă de consolidare a rezultatelor și dezvoltare sustenabilă a operațiunilor de transport și logistică. Investițiile planificate pentru 2016 se încadrează în intervalul 3-4 milioane de euro și vor fi direcționate către modernizarea flotei în zona de transport internațional la prelate, de distribuție națională cu temperatură controlată și eficientizarea infrastructurii de IT și comunicare. De asemenea, transportul și logistica națională de frig reprezintă un obiectiv strategic pentru 2016-2017 în vederea poziționării noastre ca jucător principal în segmentul distribuției de mărfuri perisabile”, a adăugat Mircea Vlah.

Industria de transport din România, marcată încă de probleme

În opinia sa, industria transporturilor și logisticii “se confruntă cu o serie de provocări atât la nivel național, cât și internațional, ce vizează în special forța de muncă și costurile asociate acesteia, care influențează în mod negativ rezultatele și performanțele companiilor din domeniu:

– Lipsa șoferilor profesioniști, pregătiți și adaptați exigențelor clienților, care să opereze cu aparate și tehnologie modernă, să comunice corect, rapid și în timp util, tineri care să își dorească să înceapă o carieră în acest domeniu.

– Concurența acerbă a firmelor de transport din alte țări comunitare care importă șoferi pregătiți sau înregistrează camioane în România, dar în schimb nu servesc piața și clienții de aici. Această concurență este dublată de o serie de restricții noi impuse la nivelul costurilor salariale și operaționale în țările lor de origine (Franța, Germania, Belgia etc.) – de exemplu, legea MiLog (salariul minim impus de Germania și probabil urmat în viitor de alte țări; pauze obligatorii la hotel impuse de Franța, Belgia și urmate la fel de alte țări; controale nejustificat de stricte în țări precum Elveția, Franța sau Austria, aplicate disproporționat firmelor de transport din estul Europei.

– Legislația română cu privire la plata diurnei șoferilor este neclară și ar putea aduce costuri nejustificat de mari în viitorul apropiat – riscul impozitării diurnei și creșterea costurilor directe de operare.

– Costul nejustificat de mare al asigurărilor obligatorii RCA ar putea crea un precedent și muta o parte din flotă și operațiuni în una din țările vecine.

– Recuperarea cu dificultate a accizei la motorină reprezintă un alt blocaj în managementul numerarului și în dezvoltarea firmelor mici și mijlocii.

Aproape 20 de ani pe piața din România

Dumagas Transport S.A. este prezentă pe piața românească de aproape 20 de ani, furnizând clienților săi soluții de transport, logistică și depozitare, servicii cu valoare adăugată.

Compania are 550 de angajați, o flotă ce include 325 de camioane MAN și Renault, cu o vârstă medie de 3,5 ani la capete tractor.

Portofoliul de clienți activi include peste 1.000 de companii, ce operează în domenii diverse de la FMCG la automotive, hârtie, mobilier, anvelope, construcții etc., printre cei mai importanți numărându-se Ford, Dacia, Philip Morris, Ikea.

Cele mai importante piețe de transport pentru Dumagas sunt Germania, Turcia, Italia, Benelux și Europa de Est. În anul 2014, compania a deschis un birou și în Turcia, la Istanbul, pentru a-și eficientiza operațiunile, dar și a beneficia de oportunitățile de afaceri și potențialul zonei.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version