Interesul automobiliștilor români, și nu numai, față de stadiul lucrărilor de pe autostrăzile românești este extrem de mare. Din acest motiv vă prezentăm, astăzi, stadiul lucrărilor la autostrada Lugoj-Deva. Vorbim de trei loturi întinse pe 45 km.
Pe lotul 2 , Traian Vuia- Coșevița se circulă din martie ac. pe cei 10 km ai sectorului Traian Vuia- Margina, în continuare, pe circa 4 km, spre est, constructorul este pe cale de a finaliza, inclusiv marcaje, acest sector care se termină, acum, la viitorul overpas spre Coșteiul de Sus, în rest se așteaptă, de peste un an demararea licitației pentru viitoarele tuneluri ecologice, spre Holdea, km 56,2/ lot3.
Lotul 3 se prezintă, în continuare, cu lucrării finalizate pe cca 80%, avem asfalt de uzură pe aproape jumătate a celor 21,1 km ai lotului Coșevița – Ilia, inclusiv parapeți metalici marginali și centrali, dar și pereți antizgomot, rămân cele 3 puncte fierbinți – terasamente la viitorul nod Holdea, nodul Dobr și nodul Ilia.
La Holdea, după stabilizarea unui mal de pămînt, se pregătește fundația celor două viitoare pile ale podului Dn68a, ce va supratraversa autostrada și va face posibil accesul pe autostradă, urmează montarea grinzilor principale, armătură, suprabetonare, hidroizolație, strat rutier, cât și un mare volum de săpături în zona actualului drum național.
La nodul Dobra s-au terminat umpluturile la podul CFR pe direcția Ilia, urmează finalizarea umpluturilor între podul CFR și podul peste DN 68a, cele două giratorii din zonă sunt terminate, cu excepția asfaltului de uzură, care se va turna în aceste zile.
La nodul Ilia , lucrările sunt în mare terminate, se lucrează la stabilizarea terenului din apropierea podului CFR, linie dublă Arad-Deva, după această fază se va termina umplutura spre podul CFR – câteva sute de metri.
Termenul de finalizare, conform reprogramării, de fine a lunii septembrie este condiționat de finalizarea lucrărilor mai sus descrise, cu accent special pe viitorul nod Holdea, fără de care nu va fi posibil accesul pe autostradă.
Lotul 4 prezintă, în continuare, o impresionantă desfășurare de forțe – umane, materiale, tehnologice – stadiul actual de finalizare de cca 60 %, din care 10 km, din totalul de 22,1 km, – Ilia Șoimuș – sunt la nivel de asfalt de uzură, cu lucrări de artă remarcabile – trei viaducte spectaculoase la Brănișca, km 91, și două la Șoimuș – km 97,75 și 99,5.
La modul general, se lucrează la betonarea pilelor, culeilor, s-au turnat deja mai multe rigle ale pilelor, alte rigle au în pregătire cofrajele, armăturile și betonarea.
În rest se lucrează în forța la terasamentele autostrăzii, pe toată lungimea de cca 11 km, cu excepția zonei giratoriului drumului național spre Brad, zonă din care va fi mutată o bază de producție.
Neoficial, pe șantier se prognozează montarea primelor grinzi principale din beton armat, aflate deja pe șantier, peste cca două luni și jumătate, lucrare care va face aceste viaducte cele mai spectaculoase, impresionante de pe autostrăzile românești.