Am parcurs ieri lotul 2 al autostrăzii A1Timisoara- Lugoj pe o vreme superbă de toamna, caldă şi însorită.
În mod evident, constructorul foloseşte din plin această vreme favorabilă ca să lucreze pe toate fronturile. Dar cel mai important este că se toarnă asfaltul de uzură pe ultimii 11-12 km, pe sensul de mers spre Timişoara.
Conform declaraţiei constructorului, ar mai fi necesare 12-14 zile de vreme uscată, caldă, pentru a termina această fază determinantă, finală, înainte de darea în funcţiune a acestui lot.
În rest, se lucrează la cele patru spatii de serviciu (câte 2 pe sens), se montează ultimii metri de parapet metalic, zid antizgomot, se trasează marcaje şi, surpriză! – au apărut la nodul Topolovăţ primele panouri de dirijare, montate pe structură metalică.
La nodul Topolovăţ se montează parapeţii metalici şi urmează ultimii metri pătrati de asfalt de uzură. Astfel, ar putea fi daţi în exploatare cei 6 km de autostradă, de la km 73-79 (overpasul Sanoviţa), care ar valorifica cu prioritate şi cei 10 km din lotul 1 Lugoj Deva, terminati din decembrie 2013 dar nefolosiţi în lipsa unei bretele de acces şi a uneia de coborâre, la overpasul Sanoviţa.
Terminarea acestui lot de 25,6 km, de la nodul Remetea Mare până la Sanoviţa, este intenţia declarată a constructorului, dar şi marea dorinţă a tuturor şoferilor, fapt ce ar scoate un trafic de coşmar din oraşul Recas şi alte 6 localităţi timişene.
În plus, Lugojul ar deveni al 4-lea oraş bănăţean cu legatură directă pe autostradă cu Europa centrală şi de vest.