UPDATE 28 iunie: Legea a fost adoptată de Parlament.
În criză de bani la buget, pe fondul risipei Guvernului pe sporuri pentru bugetari și pensii speciale, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a croit un proiect de lege menit să-i „ardă” cu o nouă taxă pe transportatorii de marfă, care vor plăti pentru camioanele mai mari de 3,5 tone o taxă în plus față de rovinietă, denumită TollRo și instituită pentru distanța parcursă de acestea. (Vezi document la finalul articolului)
Proiectul de lege este publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), iar o consultare cu patronatele din transporturi va avea loc marți, 23 mai.
Precizările MTI:
Lege privind aplicarea unor tarife rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale din România
Scurtă descriere
Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește instituirea unui cadrul legal unic care să cuprindă dispoziții referitoare atât la tariful rutier aplicat în funcție de perioada parcursă, dar și de distanța parcursă.
1. Astfel prin prezentul proiect de act normativ tariful rutier stabilit în funcție de perioada parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de rovinietă care va fi aplicabilă tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe această rețea, concepute şi construite pentru transportul de persoane și pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone. Rovinieta se va aplica în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) și de durata de utilizare a reţealei de drumuri naţionale din România. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare.
2. Totodată, prin prezentul proiect de act normativ tariful rutier stabilit în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de TollRo.
CNAIR este entitatea desemnată să perceapă și să încaseze TollRo.
TollRo se va aplica pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe acesta, concepute şi construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRo, cu vehiculele de transport marfă.