Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au înregistrat creşteri cu 8,8% la categoria camioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) şi cu 5,1% la categoria remorci şi semiremorci, dar și o scădere cu 1,5% la autotractoare, în trimestrul III (T3) din acest an, comparativ cu T3 din 2023, potrivit INS.

În ceea ce privește îmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor, acestea au înregistrat creştere la categoria remorci şi semiremorci, cu 7,1%ș

Scăderi au fost consemnate la categoria autotractoare, cu 22,2%, şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale), cu 2,7%.

Faţă de trimestrul anterior, în T3 înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost în scădere cu 8,6%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului III 2024, în proporţie de 63,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 10,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,6%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 27,6%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (43,1%), în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale, cele mai multe vehicule, respectiv 22,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version