CFR Infrastructură a lansat joi, în SEAP, licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Giurgiu Nord Frontieră, lotul 2, în lungime de aproape 100 de km și ale cărei costuri sunt estimate la peste 2,25 miliarde de lei.

Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 6 luni, iar pentru execuţia lucrărilor, de 30 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor în SEAP este 1 iulie 2024.

„Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra-Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare şi de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS”, precizează CFR.

Linia de cale ferată București Nord-Giurgiu Nord Frontieră este una importantă din punct de vedere economic, prin preluarea traficului internațional de pe cele două coridoare centrale care străbat teritoriul României și legătura între Coridorul Rhin-Dunăre și țările din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version