Finalizarea tronsonului 1 al Drumului Expres (DEx12) Craiova-Piteşti va fi scoasă la licitație, după tărăgănarea lucrărilor de către compania italiană Tirrena Scavi S.p.A., până la la stadiul de 57,06%, când contractul a fost reziliat.

„CNAIR a transmis spre validare la ANAP, documentaţia pentru lansarea licitaţiei necesare finalizării construcţiei celor 17,7 km ai acestui tronson. Valoarea şi data limită de depunere a ofertelor vor fi vizibile după validarea anunţului de participare, iar durata noului contract de lucrări va fi de 18 luni”, a scris vineri pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe traseul tronsonului cuprins între Craiova şi Robăneşti sunt prevăzute lucrări de construcţie a 15 poduri, pasaje şi viaducte.

Perioada de garanţie a lucrărilor va fi cuprinsă între 5 şi 10 ani, în funcţie de oferta operatorului economic declarat câştigător al licitaţiei.

Circulația rutieră a fost deschisă deja pe întreg Tronsonul 2, în lungime de circa 40 de kilometri, între Robănești și Slatina Est, din  DEx 12 Craiova-Pitești, astfel că localitățile Slatina și Balș – coșmarul șoferilor – pot fi ocolite. Lucrările au început în luna septembrie 2019, iar antreprenorul UMB are în șantier și tronsoanele 3 Slatina-Colonești (31,75 km, 23% grad de execuție) și 4 Colonești-Pitești A1 (31, 82 km), cu termen de finalizare 2024..

Proiectul Drumului Expres Craiova-Pitești (DEx 12) a fost lansat, în anul 2017, iar din finanțarea totală de peste 4,8 miliarde de lei, circa 4 miliarde de lei sunt nerambursabili, asigurați de Comisia Europeană, din Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 (prelungit până la finele lui 2022). Diferența se achită de Guvernul României.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version