Un raport realizat de specialiştii de la Curtea de Conturi şi dat publicităţii miercuri scoate la iveală câteva lucruri uluitoare despre situaţia Metrorex.

6935970-endless-subway-tunnel

Printre altele, trebuie precizat că Metrorex nu are asigurare de răspundere civilă. Sunt peste 600.000 de bucureşteni care circulă zilnic cu metroul, dar Metrorex va trebui să suporte din fonduri proprii eventuala despăgubire a celor care au de suferit de pe urma vreunui accident produs la metrou.

Raportul Curţii de Conturi arată că, anul trecut, se stabilise un prag de despăgubire de 25 de euro pentru o zi de spitalizare, 10.000 de euro în caz de deces şi 10.000 de euro în cazul în care victima rămâne invalidă în urma unui accident produs la metrou.

Totuşi, condiţiile nu au fost acceptate de şefii Metrorex, astfel că licitaţia a fost reluată anul acesta, dar fără succes, iar compania a rămas fără asigurare de răspundere civilă.

De asemenea, raportul arată că cei de la Metrorex au decis să nu monteze aparate de aer condiţionat pe trenurile aflate în folosinţă din considerente financiare. Cei de la Metrorex susţin că o asemenea acţiune ar costa între 25.000 şi 40.000 pentru fiecare vagon în parte, iar investiţia ar fi utilă doar două luni pe an, în zilele de vârf.

S-au mai găsit probleme şi în ceea ce priveşte denumirea staţiilor, “care nu au o foarte mare legătură cu ce se găseşte deasupra”, sau vizavi de eliminarea abonamentului cu 62 de călătorii pe lună, “acţiune care nu a fost precedată de o analiză de impact”.

Nu în ultimul rând, inspectorii Curţii de Conturi atrag atenţia asupra contractelor de publicitate cu cântec şi recomandă chiar sesizarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie în acest sens.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version