Dan Costescu, ministrul Transporturilor, anunţa, de curând, că România ar trebui să asigure demnitarilor o flotă undeva între 3 şi 5 aeronave, pentru că “aceasta este practica europeană”.

costescu

Pus la zid pentru cheltuiala pe care o prognozează, ministrul Transporturilor a revenit asupra discuţiei şi, după o întrevedere cu membrii Comisiei Transport şi Turism a Parlamentului European, a dat asigurări, luându-ne în zeflemea, că “anul acesta luăm un singur avion pentru demnitari, şi acela folosit. Ca să stea toată lumea liniştită. Vorbim despre o investiţie minimă”.

“Nu am spus niciodată că demnitarii noştri, indiferent care ar fi ei — preşedinţi, parlamentari, miniştri sau prim-miniştri — au nevoie de acest număr de aeronave. Am spus altceva: şi anume că aceasta este practica europeană. Este altceva! Noi suntem o ţară membră a Europei, dar nu una dintre cele mai bogate. Deci, noi, ca să fie toată lumea liniştită, vom cumpăra în acest an un singur avion. Finanţarea va fi, cum e şi normal, de la bugetul de stat. Este o cheltuială pentru demnitarii români şi va proveni de la bugetul de stat. Aşa cum am menţionat, va fi un avion folosit şi din motive de siguranţă, pentru că trebuie cunoscut istoricul, 3-4 ani să zboare, dar aeronava care va fi cumpărată va fi una folosită. Deci, investiţia va fi una minimală, nici vorbă de 3-5 avioane. Aceea este practica europeană. Noi mai avem până ajungem acolo. O să facem paşi mici şi o să ajungem cândva şi acolo”, a fost mesajul transmis de ministrul Transporturilor.

Dan Costescu a vorbit cu reprezentanţii Comisiei de Transport şi Turism din cadrul Parlamentului European despre Master Planul General de Transport al României, Planul naţional feroviar sau Programul Operaţional de Infrastructură Mare. Cam din toate punctele de vedere, perspectivele sunt sumbre.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version