Abia inaugurată (anul trecut în vară), Autostrada Arad-Nadlac are probleme: în carosabil au apărut gropi, dar CNADNR ne linişteşte: “Sunt izolate”.
“Recent, din cauza fenomenului îngheţ – dezgheţ, dar şi al traficului greu, pe sectorul de autostradă Arad – Nădlac, pe o suprafaţă de aproximativ 31 mp au apărut defecţiuni sub formă de gropi izolate”, precizează conducerea companiei, în comunicatul remis redacţiei.
“La nivelul Secţiei Autostrăzi, din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, s-au făcut demersurile necesare pentru informarea Antreprenorului General, în vederea remedierii în regim de urgenţă a defecţiunilor constatate pe teren. În data de 13 ianuarie 2016, Antreprenorul General, ASTALDI – MAX BOEGL, a demarat lucrările de reparaţii cu mixtură stocabilă, urmând ca în cursul zilei, acestea să fie finalizate. Menţionăm faptul că lucrarea se află în perioada de garanţie, astfel încât toate cheltuielile sunt suportate de Antreprenor”, asigură CNADNR.
Autostradă cu ghinion
Această autostradă a avut numai ghinioane. Lucrările de execuţie au început în octombrie 2011 şi ar fi trebuit să fie gata în vara lui 2012, după 1 an şi jumătate, conform contractelor. A fost împărţită în două loturi.
Primul lot, de 22,3 km, a fost adjudecat în 2011 de asocierea româno-portugheză Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro. Lotul 2 i-a revenit constructorului austriac Alpine Bau – contract în valoare de 124,45 milioane de euro.
Lotul 1 a fost abandonat în toamna lui 2012 de Romstrade după numai 10% din lucrări. A fost scos din nou la licitaţie şi atribuit în 19 decembrie 2013 asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, pentru 308 mil lei (69 mil euro).
După 1 an lucrările erau aproape gata. Cei 22,3 km, plus 6 km din Lotul 2, au fost deschişi circulaţiei în decembrie 2014, urmând ca inaugurarea să aibă loc în februarie 2015. Nu s-a întâmplat aşa, din cauza unor porţiuni nefinalizate. Dar, totuşi, se putea circula pe această porţiune.
Lotul 2 (de 16,6 km), a fost abandonat de Alpine Bau în vara lui 2013 după finalizarea a 85% din lucrări, firma austriacă intrând în faliment. Finalizarea a fost scoasă la licitaţie abia în iunie 2014 iar contractul a fost atribuit tot consorţiului Astaldi – Max Boegl, pentru 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), cu TVA.
După deschiderea circulaţiei pe 6 km din Lotul 2 în decembrie 2014, ceilalţi 10 km au fost inauguraţi în 11 iulie 2015, odată cu Lotul 1.
După numai o lună, în 17 august, o vijelie mai puternică a smuls 500 de balize antiorbire, în câte o zonă de pe ambele loturi. CNADNR a dat atunci vina pe…vânt:
„În urma fenomenelor meteorologice extreme (furtună şi vânt cu rafale de intensitate mare) ce au avut loc ieri (16 august 2015 – n.r.) la ora 20.45 pe autostrada A1, sectorul Arad – Nădlac, km 545+236 – km 584+818, Lot I şi Lot II, aproximativ 500 de balize antiorbire au fost smulse de pe parapetul median”, informa CNADNR, într-un comunicat.