În România vor fi înmatriculate, până la sfârșitul acestui an, peste 10.000 de mașini electrice, în prezent fiind 9.070 de unități, potrivit unei analize realizate de Lektri.co, unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul mobilității electrice din România.

În primele 10 luni din 2021, s-a depășit totalul înmatriculărilor de vehicule electrice realizate între anii 2011-2019.

Octombrie a fost cea mai bună lună din an, cu peste 780 de noi înmatriculări. 

Potrivit indexului de mobilitate prezentat, în intervalul ianuarie-octombrie, s-au înregistrat 3.018 noi vehicule electrice.  

În primele 10 luni s-a raportat, de asemenea, o creștere de 52% față de aceeași perioadă a anului precedent, creșteri majore (+70%) fiind înregistrate în lunile martie, aprilie, august și octombrie.  Totodată, octombrie este și cea mai bună lună din an, cu 783 de noi înmatriculări (dintre care 17 sunt autoutilitare LCV), precum și cea mai bună lună per total, fiind depășită doar de decembrie 2020, cu numai patru unități.  

„Dacă analizăm datele din ultimul deceniu observăm o creștere fulminantă a vânzărilor de vehicule electrice în ultimii doi ani, în ciuda pandemiei și a încetinirii economice ulterioare. Unul dintre factorii care au accelerat adoptarea EV este reprezentat de noile tehnologii inovatoare de care dispunem astăzi, respectiv încărcarea rapidă și inteligentă. Perspectivele pe această piață rămân în continuare foarte promițătoare, datorită ritmului rapid al inovației din domeniu”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co. 

Dacia Spring este modelul electric cu cele mai multe înmatriculări în luna octombrie 2021 – 277 de unități. Modelul românesc a mai avut 65 de înmatriculări în luna iunie, ceea ce îl plasează pe primul loc în topul vehiculelor electrice înmatriculate anul acesta, cu 342 de unități. 

Tot în octombrie s-a remarcat și Tesla Model 3, cu 64 de exemplare înmatriculate (cel mai mare număr lunar pentru un model Tesla), alături de Hyundai Kona, cu 56 de unități, VW ID 3 cu 53 și Renault Zoe, respectiv VW E-UP cu câte 48. Noi intrate sunt modelele Hyundai Ioniq 5 – 4 unități și Tesla Model Y – 2 unități. 

Segmentul high-end însumează în luna octombrie 37 de noi înmatriculări, respectiv: 10 Mercedes-Benz (7 EQC 400 4Matic și 3 EQV), 7 Porsche Taycan (din care 5 sunt 4S), 7 BMW IX3, 6 Ford Mustang Mach-E, 5 Audi E-Tron și 2 Jaguar I-Pace. 

Per total, dintre cele 9070 mașini electrice din România, modelul francez Renault Zoe este lider cu 1730 de bucăți (19% din piața BEV din România). De menționat că, având la activ doar două luni cu înmatriculări, Dacia Spring a devenit deja lider pe anul curent, ceea ce înseamnă că pe termen mediu ar putea deveni un concurent al Zoe și în topul general. 

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele de tip fast charger CCS/CHAdeMO și încărcătoarele rapide Type 2. Potrivit portalului Plugshare, în prezent sunt 1924 încărcătoare publice de aceste tipuri, dintre care 362 sunt CCS/CHAdeMO iar Type2 avem 1562. Totodată, numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 951.

*Datele despre înmatriculările vehiculelor electrice au fost preluate de pe drpciv.ro

Despre LEKTRI.CO

LEKTRI.CO a fost înființată în 2018 la Timișoara și numără în prezent 20 de angajați. Este un brand al grupului SafeFleet, cu activități în industria mobilității și oferă soluții de încărcare a mașinilor electrice pentru utilizatorii casnici, companii care doresc să implementeze stații de încărcare pentru angajați și domeniile HORECA și retail. Stațiile de încărcare LEKTRI.CO sunt utilizate în România, Serbia, Polonia, Germania, Franța și Italia.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version