În România erau înmatriculate, până la finalul anului trecut, 9.082.925 vehicule rutiere, iar 57,6% dintre ele aveau normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, în timp ce 11,9% erau Non-Euro, potrivit ZIUA CARGO, pe baza datelor INS.
 
 
 
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%. Cele 7.611.099 autoturisme erau clasificate astfel:

– 842529 Non-Euro;

– 21.835 – Euro 1;
– 766.602 – Euro 2;
– 1.323.172 – Euro 3;
– 2.677.341 – Euro 4;
– 1.023.424 – Euro 5;
– 956.136 – Euro 6.
 
La capitolul autocamioane, erau înscrise în circulație, până la 31 decembrie anul trecut, 1.030.264 de vehicule, astfel:
 
– 163.138 Non-Euro;
– 4.835 – Euro 1;
– 157.942 – Euro 2;
– 309.913 – Euro 3;
– 181.199 – Euro 4;
– 114.092 – Euro 5;
– 99.145 – Euro 6.
 
Pentru categoria autobuze ṣi microbuze, cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3. Concret, cele 54.351 autobuze şi microbuze erau clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare astfel:
 
– 7.322 Non-Euro;
– 721 – Euro 1;
– 7.748 – Euro 2;
– 13.846 – Euro 3;
– 9.264 – Euro 4;
– 6.706 – Euro 5;
– 8.744 – Euro 6.
 
 
Scădere cu 16,8% la înmatriculări, în T4 din 2021
 
Înmatriculările noi de mașini au scăzut cu 16,8%, în trimestrul IV (T4) din 2021, faţă de perioada similară a anului anterior, iar ponderea înscrierilor noi în circulație a autoturismelor second hand importate a fost de 73,3%, în creștere cu 1,6% față de același trimestru al anului 2020. În aceeași perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 17,1%.

Precizările INS:

În trimestrul IV 2021 comparativ cu trimestrul IV al anului 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 35,1%, la categoria autobuze și microbuze cu 20,7% ṣi la categoria autoturisme cu 16,2%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 42,8%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,7% ṣi la categoria autoturisme cu 21,0%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,1%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 52,1% ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 7,1% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,8%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Non-Euro.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version