ROMATSA precizează că piloții aeronavei companiei Blue Air care au ratat aterizarea la Cluj au fost informaţi de ontrolorii de trafic aerian că pista “este contaminată cu zăpadă umedă de 3 milimetri și are un coeficient de frânare mediu, însă la câteva minute aeronava Blue Air a aterizat”.

romatsa

Totodată, controlorii de trafic aerian au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei și cu personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei și nu au intervenit în activitatea de curățare a pistei de către aeroport.

ROMATSA precizează că la ora 7.20 aeroportul a solicitat accesul pe pistă a mai multor utilaje pentru deszăpezire.

“Informațiile privind timpul solicitat de curățare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informații pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloților; ROMATSA și-a dat acordul. La ora 7,51, aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei și personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei și nu au intervenit în activitatea de curățare a pistei de către aeroport. La ora 7,52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloții aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 milimetri și are un coeficient de frânare mediu. La ora 8,00, aeronava Blue Air a aterizat”, se arată în comunicat.

ROMATSA insistă că nu are niciun fel de atribuții în ceea ce privește curățarea pistei și nici stabilirea stării acesteia.

“ROMATSA primește informațiile privind starea pistei de la aeroport și le comunică piloților”, conchide instituția.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version