Asocierea SC STRACO GRUP SRL – SC COMNORD SA – SC SPECIALIST CONSULTING SRL a câştigat licitaţia pentru construirea pasajului suprateran pe DJ602 Centura Bucureşti – Domneşti.

Viaduct, lucrari, pod, pasaj, santier, autostrada-Marius Popovici
Autor: Marius Popovici

Licitaţia a fost lansată în 18 martie, cu termen de depunere a ofertelor 30 aprilie. Procedurile au durat însă mai mult, întrucât CNADNR nu a reuşit să obţină Avizul de Mediu. Concret, au fost 3 prelungiri, până în 31 iulie.

91,5 milioane lei, 3 luni proiectare şi 2 ani construire 

Astăzi, CNADNR anunţă oferta câştigătoare: 91,552,381.90 lei (faţă de 185.322.034 lei, fără TVA, valoarea estimată la lansarea licitaţiei), sumă care include şi procentul de “diverse şi neprevăzute” de 10% (adică 8.123.476,10 lei).

Deocamdată se aşteaptă termenul de 10 zile pentru depunerea contestaţiilor, urmând ca semnarea contractului de execuţie să se producă până la sfârşitul anului – în cel mai fericit casz, dacă nu există contestaţii.

Proiectarea trebuie realizată în 3 luni iar construirea pasajului, în 2 ani.

Supervizare 53 de luni, contra 1,7 mil lei

În 20 aprilie, CNADNR a lansat o altă licitaţie, pentru supervizarea lucrărilor, ce va costa 1,7 milioane de lei.

Durata contractului pentru supervizarea lucrărilor este de 53 luni, din care:

– o lună perioada de preconstrucţie

– 3 luni perioada de proiectare

– 24 luni activităţi de supervizare a construcţiei

– 24 luni activităţi de supervizare în perioada de notificare a defectelor

– o lună perioada de finalizare a lucrărilor, inclusiv emiterea certificatului de recepţie finală.

Promisiune marca Ponta

Au trecut 2 ani şi 4 luni de când premierul Victor Ponta le-a promis locuitorilor din Prelungirea Ghencea că le va construi trotuare, va lărgi şoseaua la 4 benzi şi va face un pasaj suprateran peste Centura Bucureşti în acea zonă.

De 11 ani Primăria Municipiului Bucureşti ignoră solicitările oamenilor, care au organizat mai multe proteste în stradă. Ei reclamă imposibilitatea de a circula întrucât nu există trotuare pe Prelungirea Ghencea – care are o singură bandă pe sens -, ei fiind nevoiţi să meargă fie prin noroiul de pe marginea drumului, fie pe carosabil, printre maşini.

Gata în aprilie 2019

În cel mai fericit caz, dacă se va semna contractul până la sfârşitul acestui an proiectarea va dura până în aprilie 2016 iar execuţia pasajului se va încheia fix după 2 ani, în aprilie 2019.

Pasajul Suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti – Domneşti va rezolva:

  • fluidizarea traficului pe Centura Bucureşti;
  • îmbunătăţirea condiţiilor de transport;
  • descongestionarea circulaţiei la intersecţia centurii rutiere şi a liniei CF de centură cu strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;
  • creşterea capacităţii de trafic;
  • siguranţa circulaţiei.

„Întrucât în zona intersecţiei sunt amplasate numeroase construcţii având multiple destinaţii: unitate militară, locuinţe, depozite, clădiri industriale, etc., realizarea obiectivului va facilita accesul agenţilor economici şi al populaţiei din cartierele din zonă, va fluidiza traficul pe Centura rutieră a Bucureştiului, degrevându-se astfel străzile din interiorul municipiului. Pasajul Domneşti va rezolva o problemă acută a zonei, determinând la final, un trafic civilizat”, spune și Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Magda SEVERIN

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version