Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR) acuză Guvernul că nu consideră urgentă adoptarea OUG privind scumpirea excesivă a polițelor RCA dar s-a grăbit să rezolve problema spațiului din portbagajele taximetriștilor de la Aeroportul Otopeni.

rca 1- Jean-Mihai Pâlșu
<strong>foto Jean Mihai Pâlșu<strong>

COTAR precizează, într-un comunicat remis redacției, că a transmis, luni, o informare premierului Dacian Cioloș, ”pentru a-i prezenta situația hilară, legată de Ordonanța de Urgență promovată de Ministerul Transporturilor privind modificarea articolului privind capacitatea porbagajului unui taximetru, prevăzut în Legea 38/2003, însă nu s-a ținut cont nici de această inițiativă”.

Potrivit acestei noi ordonanțe, articolul care prevedea cerințele privind volumul portbagajului taxiurilor care ajung la aeroport s-a abrogat, la solicitarea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), însă nu aceasta era prioritatea.

”Nu înțelegem de ce Executivul s-a grăbit să dea OUG pentru reglementarea volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” din București, în loc de Ordonanța de Urgență pe care o așteptăm de trei săptămâni, pentru Legea pentru scăderea valorii polițelor RCA”, reclamă Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Patronatele din Transporturi au purtat negocieri cu ASF și cu Guvernul României, de pe 17 decembrie 2015, și s-a cerut în repetate rânduri o lege prin care să fie stopată scumpiriea poliței de asigurări obligatorii RCA.

Proiectul de modificare a legii RCA a plecat de la ASF către Ministerul Finanțelor cu trei săptămâni în urmă, pentru ca Executivul să emită ordonanță de urgență cu acest proiect agreat de către toți partenerii: transportatori, reprezentanți ai ASF și ai Ministerului Finanțelor Publice.

„Am cerut public acest lucru și am crezut că se va rezolva, pentru că fiecare zi care trece înseamnă bani mulți pe care noi îi plătim în plus firmelor de asigurări. De asemenea, noi am cerut ieri, în Comisia de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor, domnului Secretar de Stat Marius Humelnicu, introducerea unui articol în Ordonanța de Urgență votată astăzi (ieri – n.r.) de Guvern, care ar trebui să reglementeze mai bine intervenția Poliției în activitatea neautorizată, dar se pare ca nu a fost o urgență pentru ei. Acest articol a fost solicitat și de Ministerul de Interne și de patronatele din Transporturi. Deși era foarte important, pentru a stopa transporturile ilegale, și acest articol a fost ignorat, la fel ca și ordonanța pentru RCA, considerându-se mult mai urgentă problema volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul Henri Coandă”, susține Ștefănescu.

cotar

Articolul referitor la volumul portbagajului taximetrelor care ajung pe Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” a fost introdus în Legea 38/2003 în anul 2010, când unele firme au pierdut licitațiile cu aeroportul, însă nu s-a aplicat până anul trecut.

„Acest articol trebuia să fie scos din lege, pentru că a fost introdus atunci când un consilier al Comisiei de Industrii și servicii și câțiva deputați au avut interesul să facă această modificare, în favoarea „unor interesați” care pierduseră licitația de acces pe aeroport în anul 2010”, mai explică Vasile Ștefănescu.

”Așteptăm, domnule Prim-Ministru, ca pentru proiectul de modificare a Legii RCA să dați o ORDONAȚĂ DE URGENȚĂ care, din păcate, este cu adevărat  URGENTĂ!”, conchid cei de la COTAR, în comunicat.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version