Transportatorii de la COTAR refuză să mai meargă la negocieri cu ministrul Transporturilor, Lucian Șova, despre care surse politice spun că se află pe lista de remaniere a Guvernului, iar protestatarii arată că “minutul său de muncă este foarte scump”.

Confederaţia Operatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a fost chemată joi la ora 10:00 de ministrul Transporturilor, pentru a discuta pe marginea modificărilor Ordinului de Ministru 980/2011.

„Nu înţelegem de ce ne cheamă abia acum actualul ministru Lucian Şova, al cărui minut de muncă este foarte scump. S-a gândit să cheme reprezentanţii COTAR la discuţii tot pe marginea modificărilor pe care domnia sa le doreşte a fi aduse în continuare la OMT 980/2011. Din păcate, ne vedem nevoiţi să-i prezentăm domnului Şova un refuz categoric pentru acest dialog tardiv. Actualul ministru nu a făcut decât să mintă transportatorii rutieri de persoane, de la preluarea mandatului. A venit cu aceste modificări – probabil ale unor grupuri de interese -, punându-ne în imposibilitatea de a ne pregăti pentru atribuirea din martie 2019. Toate modificările solicitate acum sunt tardive. Rămânem consecvenţi şi îi cerem în continuare retragerea acestui proiect de Ordin de ministru, odată cu demisia”, se arată în comunicatul transmis redacției.

Membrii confederaţiei reclamă că ministrul Lucian Şova s-a remarcat prin patru lucruri, de la preluarea mandatului: „lipsa totală de comunicare cu transportatorii rutieri autorizaţi; continuarea susţinerii pirateriei, prin menţinerea modificărilor legislative pe care le-a introdus în 2015; măsurile luate împotriva transportatorilor şi promovarea activităţii neautorizate şi nelicenţiate de transport rutier”.

COTAR mai arată că „haosul creat de actualul ministru pe piaţa de transport persoane a-nceput încă din 2015, când a introdus sintagmele „în mod repetat” şi în „în mod permanent” în legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancţionaţi, dacă sunt prinşi în trafic”.

“Acum, ministrul a scos din din joben un ordin prin care se modifică regulile de atribuire a licenţelor de transport rutier de persoane, fără să existe un studiu la nivelul întregii ţări, privind nevoile de deplasare ale oamenilor, document care ar trebuie să stea la baza unui program de transport pentru deschiderea pieţei de transport din România”, acuză protestatarii.

Transportatorii autorizaţi de persoane spun că liberalizarea şi reglementarea pieţei de transport de persoane trebuie să fie făcută prin lege, nu printr-un ordin: „În funcţie de negocierile din perioada următoare, membrii COTAR vor decide dacă in perioda urmatoare vor relua protestele în stradă. După cel mai mare scandal din ultimii ani în transportul rutier de persoane, ordinul 980/2011, varianta îmbunătăţită, documentul ce stabileşte soarta unei pieţe de peste 400 milioane euro/an, a rămas pe biroul ministrului Transporturilor, Lucian Şova”. 

„Transportul public de persoane a ajuns la ruleta rusească a ministrului Transporturilor, Lucian Şova. Ministrul îşi asumă acest ordin, dar nicio Direcţie de specialitate din Ministerului Transporturilor nu s-a angajat să întocmească acest document. Negocierile au rămas fără niciun răspuns, în acest sens, am transmis o adresă către premierul Viorica Dăncilă,aşteptăm hotărarea domniei sale. În urma acestui ordin se va distruge o piaţă de sute de milioane euro, în favoarea unor companii din afara României”, se mai arată în comunicatul COTAR.

În final, COTAR se întreabă ce se va întâmpla cu ordinul 980/2011, „asumat doar de ministrul Lucian Şova, fără o strategie în domeniu, astfel încât operatorii de transport să îşi pregatească din timp investiţiile în flotele auto?”.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România au protestat la sfârşitul lui septembrie timp de două zile în faţa sediului Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi că se schimbă peste noapte reglementările privind transportul de pasageri.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2025 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version