Cu doar câteva zile înainte de alegerile europarlamentare și locale de duminică, CFR Călători a expus marți, în Gara de Nord București, câteva vagoane și locomotive modernizate din fonduri proprii.
Vagoanele expuse, clasa a II-a, fac parte dintr-un lot de șase, medernizate conform standardelor UE, la Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.
Modernizarea a constat în dotarea acestora cu mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion, instalație de climatizare, toalete ecologice, sistem de informare a pasagerilor (cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul acestuia), sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător), precum și un dispozitiv SOS prin care pasagerii pot lua legătura cu mecanicul de locomotivă, în situații de urgență.

Totodată, vagoanele au acum uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).

Viteza maximă de circulație a acestora este de 200 Km/h. Proiectul este în valoare de 22,18 milioane de lei, din fonduri proprii.

Cele două locomotive expuse fac parte și ele dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică. „Astfel, SCRL Brașov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparația planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare și de reparație planificată aferente lotului de șase locomotive sunt de 22,4 milioane de lei”, a precizat CFR Cîlători.

Caracteristici tehnice:

Locomotiva electrică tip EC de 3400 KW

  • viteza maximă de circulație 160 km/h;
  • reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare;
  • instalație supraveghere video interior-exterior;
  • instalație pentru deschiderea selectivă a ușilor.

Locomotiva electrică tip EA de 5100KW

  • viteza maximă de circulație 200 Km/h;
  • reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version