Situatia vagoanelor CFR Marfă care blocau liniile de cale ferată în Portul Constanța a fost rezolvată, informează, în 15 februarie, operatorul feroviar național.

Precizările CFR Marfă:

Având în vederea situaţia generată de conflictul militar din zona Mării Negre şi a implicatiilor pe care acesta o are asupra intereselor economice ale României, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii s-a semnat Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanţa.

În acest context, CFR Marfă anuntă că a îndeplinit prevederile care îi revin, astfel:

  • A realizat îndrumarea unui număr de 401 vagoane care îndeplineau condiţiile tehnice pentru deplasare de pe liniile CFR din zona Portului Constanţa. Dintre acestea, 200 de vagoane au fost reintroduse în parcul activ în vederea valorificarii oportunităţilor de piaţă care au apărut odată cu declanşarea conflictului militar din Ucraina şi modificarea rutelor clasice de transport a mărfurilor cu destinaţie Ucraina şi Republica Moldova, aducând totodată o contribuţie semnificativă la fluidizarea traficului de cereale şi produse petroliere care tranzitează România.

Restul de 201 vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR.       

  • Executarea silită a 342 de vagoane aflate sub sechestru ANAF.

De asemenea, au fost eliberate liniile din statia Palas care asigură accesul în Oil Terminal, un punct important din lanţul logistic al transporturilor de produse petroliere efectuate spre Ucraina (unde staţionau 262 de vagoane). Dintre acestea, 50 de vagoane au fost redate în circulaţie pentru transportul cerealelor, a produselor petroliere şi a altor materii prime în relaţia cu Ucraina, 124 de vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR iar 88 vagoane au fost valorificate în urma licitaţiilor publice organizate de ANAF.

În prezent, nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din zona Portului Constanţa sau pe cele din staţia Palas care asigură accesul în OIL Terminal.

Precizăm de asemenea faptul că în cursul anului 2022 CFR Marfă a plătit pentru stingerea ajutorului de stat aprox. 15 mil. lei proveniti din valorificarea vagoanelor aflate sub executare silită de către ANAF, respectiv 27 mil. lei reprezentând venituri din activitatea de bază şi respectă OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal bugetare, referitoare la contributiile cu reţinere la sursă.

CFR Marfă va continua şi în anul curent  să achite din ajutorul de stat primit, având în vedere  faptul că în prezent se află în curs de valorificare aproximativ 8000 de vagoane aflate sun sechestru ANAF.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version