Prezent pe șantierul magistralei M5 de metrou, Marin Aldea, directorul general al Metrorex, a făcut o serie de anunțuri extrem de importante în legătură cu această magistrală, dar și cu magistrala M6 care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.

În legătură cu magistrala M5 de metrou, Aldea a precizat că joi au fost finalizate săpăturile pentru tunelul de metrou care va lega zona Eroilor de zona Drumul Taberei.

Sfânta Filofteia și Sfânta Varvara, cele două mega-dispozitive utilizate pentru executarea excavațiilor, au săpat în jur de 287.000 de metri cubi pe o lungime de aproape 8 kilometri și jumătate.

În acest moment, lucrările de structură sunt gata în proporție de 92%, iar cele de finisaj în proporție de 46%, astfel că se estimează ca lucrările de structură să fie finalizate până la sfârșitul acestui an, iar cele de finisaj până la sfârșitul lunii martie a anului viitor.

Se speră ca în maxim un an să se poată călători pe bucata de magistrala ce leagă stația Eroilor de Valea Ialomiței. Această bucată din magistrala M5 are 10 stații și un depou, iar în primă fază se va circula pe ea cu trenuri deja existente la dispoziția Metrorex, urmând ca până în 2020 să fie achiziționate alte 12-13 trenuri.

În legătură cu magistrala M6, care ar urma să lege Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni, șeful Metrorex a precizat că au fost finalizate procedurile de expropiere.

Se speră ca până la sfârșitul anului viitor vor începe și lucrările efective, însă chiar și așa magistrala, cu 12 stații și care va avea 14 kilometri, nu va putea fi dată în funcțiune mai devreme de sfârșitul anului 2022.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version